Same same onsdag

Det vill säga intervall-onsdag!

Och egentligen behöver den ingen närmare förklaring. Intervaller är intervaller och intervaller är jobbigt. Annars är det väl liksom inte intervaller?🙄

Det blev 2-minutare på (de o-platta) spåren i Nackareservatet. 12 för att vara exakt. Vilan var 1 min gå-jogg. Avslutade med mjölksyrestinna hopp&skutt-övningar i backe.

Simpass-intervallerna var inte lika ”långa” men jag blev skittrött ändå. Både av intervaller och de där hypoxi-övningarna. Ändå är det skitskoj på något ytterst märkligt vis. Eller kanske just därför…

Och så perfekt att kunna köra innan ”alla andra” kommer dit. Då var jag istället på Sats och vickade ett lugnt och fint yin-yoga pass.

Balansen mellan Yang & Yin är med andra ord återställd. Igen.

Kram från Ingmarie

6 Comments

  1. Får intrycket att du ökat löpträningen och att löpglädjen också kommit tillbaka. Gissar att du nu är riktigt bra tränad och skulle göra bra ifrån dig i en löpartävling. Om inte det lockar vill jag pusha för 5 km park run, t ex i Huddinge där man varje lördag kl 09.30 bjuder på traillöpning. Har du testat konceptet park run?

    • Ingmarie

      Nja… Springer max 4ggr/v och är inte särskilt sugen på löplopp faktiskt. Parkrun vet jag om ( känner ju Deri) men de ligger ”långt” bort från mig och jag vill helst slippa både passa tider och resa för mycket på helgerna. Men man vet aldrig. Kanske dyker upp någon gång 😃Löpglädjen har dock aldrig varit borta!🙂

  2. Intervaller alltså! De står på min lista över saker jag ska ta tag i när benet tillåter. Det låter så underbart, när man inte kan….

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *