Super-set
Det här med att vila en massa mellan seten på gymet är en konst. I alla fall för mig och om jag bara gör en övning. Hur man kan sitta och skrolla i telefonen mellan seten är för mig en gåta!
Är jag på pass är det en annan sak för då peppar vi varandra och ”passar”. Dvs hjälper kompisen om det behövs.
När jag kör själv kör jag ofta s.k super-sets. Det innebär helt enkelt att man kombinerar flera olika övningar. Jag brukar ha 2-3 stycken som jag kör direkt efter varandra och sen vilar jag lite innan jag kör igen men jag skulle aldrig kolla telefonen!
jag tycker det är roligt att göra så och om man kombinerar olika muskelgrupper så blir det oftast inga problem.
Ex marklyft, axelpress och sidoplanka.
Ryggdrag + farmers walk.
Planka + benpress osv osv
Jag hittar på efter hand och med tanke på min överaktiva hjärna så försvinner en timme hur fort som helst!
Det kommer garanterat att bli ännu roligare där framöver för nu ska det både byggas om och byggas till!
Veckans sista jobbpass är också avklarat och jag fick t o m rast så nu säger jag hej till helgen!
Kram från Ingmarie

























































