Påskafton!

Förra gången vi var i Skrylle gnällde jag över att det var kasst markerat men att jag i alla fall skulle ge det en chans till.

I dag var den dagen och jag valde en runda jag länge velat testa.
Skrylleslingan.

Det är en del av Skåneleden och är en 15 km rundslinga med start och mål vid Skryllegården. Anders valde en annan runda och det skulle visa sig att vi hade precis samma känsla båda två när vi var tillbaka igen.
Vilken återkommer jag med.

Slingan går gemensamt med en del av Skrylles egna motionsspår innan den svänger av. Vitsipporna trängdes med krokusar och andra fina blommor. På några träd såg jag små små knoppar komma. Snart händer det på riktigt att våren slår ut!

Benen var som sega klumpar men jag kände mig ändå pigg så jag brydde mig inte för mitt enda mål var att njuta och ta det lugnt.

Den här rundan har verkligen all slags natur man kan tänka sig! Djupa skogar, öppna fält, platt, backar, stigar, skogsvägar, roliga träd och i dag även en del sol och en vind som kom från precis alla håll och kanter. Jackan åkte av och på jag vet inte hur många gånger.

Det fanns också en himla massa spång och stegar att klättra över. Så pass många att jag faktiskt tappade räkningen..

Ganska exakt 15 km senare var jag tillbaka där jag började.

Hela rundan var perfekt markerad och jag behövde inte fundera en enda gång på vart jag skulle. Variationen var fantastisk och allt var så bedövande vackert. När det blir grönt kommer den utan tvekan bli en av de finaste man kan hitta! Anders var lika lyrisk över sin runda så detta kommer vi garanterat göra om!

Det hela blev ju inte direkt sämre av att vi kunde sitta ute och äta. Magiskt!

Du som vet vet också att jag har hittat en av de sötaste sjöarna ever bara några stenkast därifrån så ja, det blev såklart ett dopp där.
Det hade faktiskt varit snudd på brottsligt att inte göra det!

Hur har din påskafton varit?

Kram från Ingmarie

Den långa långfredagen

Långfredagen är såklart inte längre än andra fredagar eller vilken dag som helst för den delen. En minut är en minut oavsett fast de kan såklart upplevas olika. En minut fullt ös på airbiken upplevs utan tvekan bra mycket längre än en minut liggandes på soffan.

Ändå har just denna långfredag känts ganska lång för vi har hunnit med en hel del.
Förutom sånt som att städa, tvätta, handla och laga mat så sprang jag lite korta intervaller, Foten var ok men resten av kroppen hade förvandlats till någon slags klump. Mycket märkligt…
Fint var det i alla fall och jag sprang fortare än på ett bra tag! Jag kanske var en snabbrullande klump helt enkelt!

En tupplur senare så var det full rulle på gymet. Sjukt skoj! Efter jag hade tagit bilden så skrev coachen även till pull-ups. Jag hann nästan 5 varv på 30 minuter. Sen var jag så trött att jag glömde ta bild på ”det nya” upplägget.

Efter en sån här dag så tyckte jag att jag var extra välförtjänt av den finaste belöningen. Tänkte att ett bad i lugn och ro skulle sitta fint men hade helt missat att det var värsta tivoli-jippot vid havet. Snacka om kontraster!
Men doppet var härligt oavsett.

Och kolla vad jag såg när jag cyklade hem!

Kram från Ingmarie

Oväntat!

Jag trodde det skulle vara tokmycketfolk i simhallen i och med att det är påsklov här.

Men jag hade tokfel och bra var väl det!

Gott om plats både för att simma och vattenlöpa innan jobbet.

Sånt här får man förresten om man jobbar på IKEA….

Nu tar jag lite påsklov för jag är minsann (nästan) helt ledig till tisdag!

Kram från Ingmarie

Vår!

Nu är det vår på riktigt för vitsipporna har kommit!

Så fantastiskt fint och just i dag har det varit många plusgrader och sol! Synd man behövt jobba. haha
Fast jag kunde sluta tidigare i kväll och jag har njutit både av en löptur och promenad från gymet.

Fortfarande inget ont-ont i foten så hurra för det!

Ryggan är med för att jag skulle direkt till gymet

Onsdags-passet var precis lika jobbigt och skoj som alltid. Visst har jag sagt att jag älskar det?

Kram från Ingmarie

Mirakel kan ske!

Efter jobbet i går drog jag till Halmstad. Det var därför det blev så sent men eftersom det skulle bli en överraskning att jag var här så ville jag inte avslöja det. Min älskade mamma fyller nämligen år i dag!
Hon visste inte att vi planerat att komma och jag är ganska säker på att hon blev både överraskad och glad! Mysigt och skoj som alltid att hänga och ha tid att prata. Daniel och Noel har jag dessutom inte träffat sen i höstas för de har varit på resande fot så det mötet var extra kärt.

Hoppas du haft lika fint väder som jag har haft! Och vet du, jag har sprungit i dag! Inte fort, inte så långt och jag blandade allt med en del gång men foten var glad! I alla fall var den inte värre än innan den där skadan. Min naprapat är minsann en mirakelman! Jag vågar inte ropa hej ännu men jag är minst sagt optimistisk nu!

Du kan ju ana hur stort mitt badsug blev en dag som denna!
Det fanns ingen tid att åka till djupt vatten och jag vaf inte sugen på att vada flera kilometer för att få vatten upp till vaderna (så är det vid västra stranden nämligen) men jag har ju min lilla reservplats vid hamnen. Underbart!

 

Kram från Ingmarie

Rätt val

Jag velade mellan att simma och gyma i morse och valde till slut gymet.  Med facit i hand valde jag helt rätt. Eller det vet jag ju i och för sig inte för det kanske hade gått snorbra att simma också!

Det blev ett höjdarpass och jag satte nytt PB i marklyft minsann!

 

 

Har varit hos naprapaten också och han hittade både det ena och det andra att fixa så nu är jag jättehoppfull!

Egentligen skulle jag sen ha varit ledig och pysslat med annat men det blev extrajobb till sent. Tur jag är ledig i morgon och kan sova lite längre!

Kram från Ingmarie

 

Alternativ-träsket

Jag har ju varit här förr. I ”alternativ-träsket”. När jag inte kan springa utan får hitta på andra sätt för att få den dagliga endorfin-dosen.
På något vis har jag ändå lyckats glömma hur snor-jobbigt det är. Kanske för att det var så längesedan sist.

Dels tar det längre tid med allt. Springa är ju liksom bland det enklaste och smidigaste man kan göra. På med kläder och skor och sen ut.
Nu är det grejer som ska packas och sen behöver jag ta mig antingen till simhallen eller gymet. Inte för att det är särskilt långt till något av ställena, särskilt inte gymmet, men du fattar nog vad jag menar.
Sen måste jag även göra så mycket mer för att bli nöjd. Både tidsmässigt och ansträngningsmässigt. Passar jag mig inte så blir det intervaller av något slag varje dag och det är ju inte så smart…

I går blev det vattenlöpnings-intervaller. 70 minuter med ökningar på varje långsida.

I dag air-biken. 26 x 60-30 sekunder. För dig som inte vet kan jag berätta att det är sjuuuuuukt jobbigt.

Förresten, visst är jag matchig?

Kram från Ingmarie

Mer kalas!

Man skulle kunna tro att det är denna månaden jag fyller år och inte januari för i dag var det fjärde gången jag blev firad i mars.
Jag tror banne mig jag ska fira jämt lite oftare. Det är ju jätteskoj!

I dag tog min stora inspirationskälla Camilla mig först på ett dopp och sen en mumsig brunch på Bruket.
Så himla härligt att ha en massa timmar tillsammans för att hinna prata! Boken som jag också fick är en som jag tänkt köpa jättelänge men av någon anledning aldrig gjort. Den kommer garanterat att bli väl använd. Gissa om jag längtar tills denna härliga människa flyttar ner hit i juni!

Jag har tränat också. Först ”bara” airbiken (undra om man någonsin vänjer sig vid hur jobbig den är) och sen ett snorskoj HIIT-pass där den där biken också var med.

Trots att jag tycker jag varit iväg och gjort en massa i dag har jag ändå hunnit med både en powernap och att måla.
Vara ledig är verkligen guld men nu är det slut på sån lyx. Å andra sidan kanske man inte njuter av ledighet lika mycket om man alltid är ledig?
Fast jo, jag skulle absolut göra det!
Helgkneg väntar men det ska nog gå bra det också.

Kram från Ingmarie

 

Tejpad

Jag är ingen specialist på att tejpa med kinesiotejp men jag har gjort det x antal gånger och har en viss hum om hur det funkar. I en låda hittade jag en gammal rulle som räckte precis till att tejpa det jag ville och det blev riktigt bra om jag får säga det själv. Dessutom känns det bra!
Just denna tejpen kommer inte sitta så länge för den är som sagt var minst sagt gammal men jag har investerat i en ny så jag kan fortsätta med detta.

Ett ”problem” som uppstår när jag inte kan springa är att jag ”måste” göra så mycket mer för att liksom bli lika nöjd som när jag kutat en timme.

Tack och lov har jag ju en del andra roligheter att välja mellan och tack och lov för att vattenlöpning är uppfunnen för då får jag i alla fall själva löprörelsen. Så det har jag gjort i dag.
Bland annat.

Eftersom jag var där så passade jag på att simma också. 1500 m för att vara exakt. Sen var jag som ett russin.

Vara i bassängen gör mig inte svettig även om jag tar i allt jag kan. Gymet däremot är ett säkert svettställe. Särskilt på torsdagar då det är dubbelpass. Hyrox + Performance strength med fokus bänkpress. Glömde ta foto på pass två men det var ganska likt förra veckans men det var tyngre vikter och färre reps.

Nästan 2 timmar totalt och sen var jag mer än nöjd!

Kram från Ingmarie