Det finns en första gång för allt
När vi kom hit fixade vi ganska direkt gymkort på Anytime fitness. Av flera anledningar. Vi hade testat det innan, de finns typ överallt, öppet 24-7, bra grejer, fräscht och hyfsat pris. Alla är ganska lika rent ”innehållsmässigt” så man slipper liksom obehagliga överraskningar som att det saknas bra spinningcyklar. För vem vill köra intervaller på de där vanliga motionscyklarna med sadlar breda som köksbord? Tror förresten faktiskt ingen svettats så mycket som mig på just denna hojjen som jag lyckades med. Men någon ska ju vara först.😜



Och när jag väl var klar där var det bara att göra Anders sällskap och fortsätta med resten.


En annan bra grej som finns på alla gymen är en ”säkerhetstavla” med hjärtstartare, telefon, band aid, nödfalls-instruktioner och t.o.m överfallsalarm att ha på sig för den som känner behov av det.

Men hur kul det än är där inne så kan man ju inte stanna där i evigheter när solen strålar där ute. Dessutom hade min svett tagit slut.
Så vi tog oss till Leighton beach i Fremantle. Det är ett sånt där ställe man bara tror finns i resebroschyrerna. Retuscherade! De här är dock absolut ofixade bilder!





Enda jag kan klaga på är att vågorna blev för tuffa för vattenlöpning men som så ofta har jag en plan B. I dag hette den Bicton Bath. En jättefin liten vik i Swan River med brygga och simdel.





Kan nästan slå vad om att ingen vattenlöpt där innan! Men som sagt var, någon ska ju vara den första.😍
Kram från Ingmarie




Väldigt mycket mer lättsprunget och jag hittade roliga MTB-trails att leka lite extra på!


























Jag hörde också prasslet men de enda djur jag såg var 2 kängurur som skuttade i väg när jag kom flåsande.










Kram från Ingmarie




Men det blev inte lika långt som att simma ut till jettyns slut och tillbaka.Men man kan! Under
Förresten. Lite lodrät har jag varit. Har ju vattenlöpt också!
Och jag satt faktiskt när vi blev blev bjudna på (vego)mat av 
Kram från Ingmarie








Vattenlöpa, bada och simma i det vattnet är obeskrivbart! Brydde mig inte om den där våtdräkten i dag.




Kram från Ingmarie
< strong>Ett: Trailen var avstängd. För ett brobygge! Hur kunde de planera så kasst? Fattar väl varenda kotte att jag ville kuta den på nyårsafton!😳
10- milern var ju inte helt stängd och när det är så här fint funkar det hur bra som helst att kuta 5-minutare fram och tillbaka 8 gånger hur lätt (nåja) som helst!
Bonus var att det kändes grymt bra! Och att vi kunde avrunda det hela med bad och picknick ännu några mil söderut i 




Det kunde ju räckt där.Egentligen. Men när vi nu ändå var på utflykt kan man ju lika väl gå all in, eller hur?


Lite norrut finns flera olika grottor man kan besöka. Vi valde (såklart) den största i västra Australien. 
Vi fortsatte vår tur genom
Liksom detta. Solnedgång på ena sidan och månen på den andra!
Innan vi kom hem tankade vi, precis som förra året, i Whitchcliffe. Det är liksom lite för crazy för att missas.
Och vi hann även inköpa en varsin brun påse.
Nu återstår att se om vi orkar vara uppe till 12-slaget så vi får användning av innehållet.( I år.)
























